Vaatje bier voor wagenbouwers
21 juni 2026
Traditiegetrouw wordt op de zaterdagmiddag vóór het Schoolfeest een vaatje bier aangeboden aan de Optochtdeelnemers. Dit jaar proostten de voorzitters van het Schoolfeest en van de Rellie samen met Alexander Slaghekke op een mooie Optocht.
Alexander is lid van de wagenbouwgroep Wi-j Kump d’r An, die dit jaar voor het eerst meedoet aan de Optocht.
In zijn toespraak sprak Schoolfeestvoorzitter Erwin Zwierink zijn waardering uit voor de wagenbouwers voor het werk dat zij de afgelopen periode hebben verzet om de laatste zondag van juni weer een prachtige optocht te maken. Daarnaast bedankte hij ook de opbouwploeg van de Tent die de afgelopen week onder tropische temperaturen volop bezig is geweest om er voor te zorgen dat de Tent gereed is voor het komende Schoolfeest. De aanwezigen onderstreepten dit met een groot applaus.
Voorafgaande aan het eerste pilsje zette Rellie-voorzitter Gerjo Klein Horsman Rellielid Jan Tieman in het zonnetje vanwege het feit dat hij 70 jaar deel heeft uitgemaakt van de Goorse Biertent Rellie.
De Grote Allegorische Optocht start op zondag 28 juni om 13.00 uur.
